Yusuf Hayaloğlu’nu Yitirdik

 

ŞİİRLER ÖKSÜZ KALDI

ŞAİR’İN ÖLÜMÜ 

 

Bir acayip adamdı. Sanki başı hep belada, sürekli gençliğini arayan yorgun bir demokrat gibiydi. Şair ve söz yazarı Yusuf Hayaloğlu, 56 yaşında hayatını kaybetti.

Soluğu yetmedi daha fazla yaşamaya. Sevenlerine hediye olarak ayrılığı bıraktı.

Ahmet Kaya’nın sesinden akmıştı sözleri yüreğimize.

"Ah ulan Rıza… Sen de ölecek adam mıydın" dediğinde dostlarımızı, "Biz üç kişiydik" dediğinde sevdiklerimizi hatırladık. Birimiz Nazlıcan, birimiz Bedirhan, birimiz de Suphi olduk…

O yazdı, Ahmet Kaya söyledi, biz başkaldırdık. Haksızlığa, adaletsizliğe…

Yüreğimiz kanıyor, artık veda zamanı… Şairi kendi şiiriyle uğurlayalım:

Bazen acı dinmez,
bazen de yağmur..
sevgilim üzülme,
her şey unutulur..
suskunuz bu aksam üstü,
hasrete yanmışız, neylersin.."
ve
"birazdan kudurur deniz..
birazdan dalgaların sırtından,
üst üste fışkıran rüzgarlar,
bir intikam gibi saldırınca üstüne;
yüzüne şarkılar çarpar,
yüzüne şiirler çarpar, ağlarsın..
sen artık buralarda duramazsın…"

<>  Vakit tamam, seni terk ediyorum. Bütün alışkanlıklardan öteye… Yorumsuz bir hayatı seçiyorum. Doymadım inan, kanmadım sevgine. Korkulu geceleri sayar gibi, Birden bire bir yıldız kayar gibi, Ellerim kurtulacak ellerinden Bir kuru dal ağaçtan kopar gibi. Aşk sa bitti, gül se hiç dermedik Bul kendini kuytularda hadi dal Sen bir suydun, sen bir ilaçtın. Hoşçakal iki gözüm hoşçakal. Vakit tamam seni terk ediyorum Bu incecik bir veda havasıdır Parmak uçlarına değen sıcaklık İncinen bir hayatın yarasıdır Kalacak tüm izlerin hayatımda Gözümden bir damla yaş aktığında Bir yer bulabilsem seni hatırlatmayan Kan tarlası gelincik şafağında Ölümse korktum savaşsa hep kaçtım Vur kendini korkularda hadi al Seninle bir bütün olabilirdik Hoşçakal iki gözüm hoşçakal

 

GİTTİ AH GİTTİ

 

gitti ah..,
gecelere hüzünleri serperek
yaralı bir kuş gibi kanarcasına gitti..,
yalvaran gözlerime, elemi pay ederek,
bir kabahatmiş gibi, kaçarcasına gitti… 
gitti ah..
şarkılara bel bağlamak faydasız.
üstüme kapıları kaparcasına gitti…
gecenin geldiğini haber vermeden; hırsız…
yaşanmış bir ömrü çalarcasına gitti 
gitti ah… bir nehirdi,
yazamadığım şiirdi.
yüzüme son bir defa
bakarcasına gitti… 
gitti ah…
gözyaşları yanaklarımda kaldı.
hayatın perdesini çekercesine gitti…
belki doyulmamış toz pembe bir masaldı.
göğsümden yüreğini sökercesine gitti… 
gitti ah…
karşılaşmak ömür boyu imkansız.
beni hazanda koyup bahar dalına gitti…
bilmiyorum ne yapsam, ne söylesem anlamsız.
ayrılmıştı dünyamız; kendi yoluna gitti… 
gitti ah… bir mevsimdi,
çizemediğim resimdi.
kalbime bir çiviyi,
çakarcasına gitti…

Yusuf HAYALOĞLU


 

Asi küheylanı kaybettik

Yazdığı şiirler ve şarkı sözleriyle adını, dinleyicilerinin yüreğine işleyen Yusuf Hayaloğlu hayatını kaybetti. "Hani Benim Gençliğim", "Başım Belada", "Kod Adı Bahtiyar, "Başkaldırıyorum", "Ayrılığın Hediyesi" ve "Yüreğim Kanıyor" gibi eşsiz şarkı sözlerini yazan şair, solunum yetmezliğinden hayata gözlerini yumdu.  BAŞIMIZ SAĞOLSUN, SEVDAMIZLA, SEVGİMİZLE, SAYGIMIZLA UĞURLAR OLSUN

Mordağlar

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

